Řídíme bezpečně na náledí a sněhu.-.

Napsal Truck.bloger.cz (») 8. 2. 2015 v kategorii MKD, přečteno: 2689×
zima-kamion.jpg

Jak jistě každý řidič ví, adhezní podmínky na suché vozovce a na zasněžené nebo namrzlé vozovce jsou zcela odlišné. Prvním předpokladem pro bezpečnou jízdu v zimním období je přezout plechové miláčky na zimní obutí, druhým předpokladem je zvládat krizové situaci a zároveň i přizpůsobit jízdu povaze vozovky v zimě.

Několikrát omleté pravidlo je lehká noha na plynovém pedálu a vyvarování se prudkých pohybů s volantem. Vozidla vybavená ABS mají výhodu v tom, že se jim při prudkém brzdění nezablokují kola, ale i tak si řidič musí dávat pozor. Vozidla, kde tento systém chybí se brzdí přerušovaným bržděním.

I při opatrné jízdě se může stát, že pneumatiky ztratí přilnavost. Smyk můžete na silnici dostat v jakékoliv situaci: při zrychlování, při brzdění nebo při průjezdu zatáčkou. Co dělat? Hlavní zásada: vyvarujte se prudkého sešlapování brzdového pedálu a rychlých pohybů volantem.

U automobilů s předním pohonem se automobil valí dopředu a nereaguje na otáčení volantem. Je tedy nutné zvolna povolit plynový pedál a vyšlápnout spojku, čímž odpojíte hnací moment motoru a rovněž zabráníte jeho případnému zhasnutí. Přední kola by se měla „chytit“.

U automobilů s pohonem zadních kol a většiny čtyřkolek ustřelí „zadek“ a je naopak nutné točit volantem proti směru zatáčky (u levé zatáčky točíme volantem doprava).

5 užitečných typů

1.)
 Pokud se vám při rozjezdu protáčejí kola, zkuste se rozjet na druhý či třetí rychlostí stupeň.
2.) Když potřebujete předjet pomalejší nebo stojící vozidlo a mezi pruhy je namrzlý pás, přejíždějte jej bez plynu a s vyšlápnutou spojkou.
  
3.) Při jízdě do zasněženého kopce se snažte jet na co nejvyšší rychlostí stupeň, jaký motor „snese“. Díky tomu se na kola přenáší méně točivého momentu a pak tolik neprokluzují. Pozor na zhasnutí motoru, po zastavení už většinou uklouzaný kopec bez řetězů či pohonu 4x4 nevyjedete.
4.) Při jízdě z kopce naopak využívejte brzdění motorem (podřazujte dříve) a občas jemným přibrzděním snižujte rychlost vozidla.
5.) Na sněhu se vozidlo s odlišným typem pohonu chová jinak a je proto dobré si to na bezpečném místě (opuštěné letiště, velké parkoviště bez aut) důkladně vyzkoušet.

Zdroj: Novinky.cz

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Truck.bloger.cz | 29.2.2016 14:38
Honzí děkujeme za reakci ale tvůj odkaz patři do sekce osobni vozidla.smile
Honzik z IP 2a00:1028:83ca:*** | 24.2.2016 11:46
Já občas cítím, že mi v zimě při jízdě do kopce chybí výkon, na jeho zvýšení je prý dobrý firma, co dělá chiptuning www.mereni-vykonu.cz/
Pneumatiky z IP 92.103.221.*** | 2.1.2013 14:13
Já osobně na kvalitu pneumatik velmi dbám, nedokážu pochopit lidi, co kvůli ušetření pár korun riskují jak život svůj, tak životy ostatních.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel nula a devět