Řídíme bezpečně na náledí a sněhu.-.

Napsal Truck.bloger.cz (») 8. 2. 2015 v kategorii MKD, přečteno: 2689×
zima-kamion.jpg

Jak jistě každý řidič ví, adhezní podmínky na suché vozovce a na zasněžené nebo namrzlé vozovce jsou zcela odlišné. Prvním předpokladem pro bezpečnou jízdu v zimním období je přezout plechové miláčky na zimní obutí, druhým předpokladem je zvládat krizové situaci a zároveň i přizpůsobit jízdu povaze vozovky v zimě.

Několikrát omleté pravidlo je lehká noha na plynovém pedálu a vyvarování se prudkých pohybů s volantem. Vozidla vybavená ABS mají výhodu v tom, že se jim při prudkém brzdění nezablokují kola, ale i tak si řidič musí dávat pozor. Vozidla, kde tento systém chybí se brzdí přerušovaným bržděním.

I při opatrné jízdě se může stát, že pneumatiky ztratí přilnavost. Smyk můžete na silnici dostat v jakékoliv situaci: při zrychlování, při brzdění nebo při průjezdu zatáčkou. Co dělat? Hlavní zásada: vyvarujte se prudkého sešlapování brzdového pedálu a rychlých pohybů volantem.

U automobilů s předním pohonem se automobil valí dopředu a nereaguje na otáčení volantem. Je tedy nutné zvolna povolit plynový pedál a vyšlápnout spojku, čímž odpojíte hnací moment motoru a rovněž zabráníte jeho případnému zhasnutí. Přední kola by se měla „chytit“.

U automobilů s pohonem zadních kol a většiny čtyřkolek ustřelí „zadek“ a je naopak nutné točit volantem proti směru zatáčky (u levé zatáčky točíme volantem doprava).

5 užitečných typů

1.)
 Pokud se vám při rozjezdu protáčejí kola, zkuste se rozjet na druhý či třetí rychlostí stupeň.
2.) Když potřebujete předjet pomalejší nebo stojící vozidlo a mezi pruhy je namrzlý pás, přejíždějte jej bez plynu a s vyšlápnutou spojkou.
  
3.) Při jízdě do zasněženého kopce se snažte jet na co nejvyšší rychlostí stupeň, jaký motor „snese“. Díky tomu se na kola přenáší méně točivého momentu a pak tolik neprokluzují. Pozor na zhasnutí motoru, po zastavení už většinou uklouzaný kopec bez řetězů či pohonu 4x4 nevyjedete.
4.) Při jízdě z kopce naopak využívejte brzdění motorem (podřazujte dříve) a občas jemným přibrzděním snižujte rychlost vozidla.
5.) Na sněhu se vozidlo s odlišným typem pohonu chová jinak a je proto dobré si to na bezpečném místě (opuštěné letiště, velké parkoviště bez aut) důkladně vyzkoušet.

Zdroj: Novinky.cz

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Pneumatiky z IP 92.103.221.*** | 2.1.2013 14:13
Já osobně na kvalitu pneumatik velmi dbám, nedokážu pochopit lidi, co kvůli ušetření pár korun riskují jak život svůj, tak životy ostatních.
Honzik z IP 2a00:1028:83ca:*** | 24.2.2016 11:46
Já občas cítím, že mi v zimě při jízdě do kopce chybí výkon, na jeho zvýšení je prý dobrý firma, co dělá chiptuning www.mereni-vykonu.cz/
Truck.bloger.cz | 29.2.2016 14:38
Honzí děkujeme za reakci ale tvůj odkaz patři do sekce osobni vozidla.smile

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a třináct