Zamrzla nafta a co dál?

Napsal Truck.bloger.cz (») 2. 2. 2012 v kategorii MKD, přečteno: 8108×
197677-gallery1-pq0uv.jpg

Při -20 hrozí zamrzání....

Email

Pokud jste ještě nestihli připravit své auto na zimu, je nejvyšší čas. Podívejte se, co vše se vám může v nejbližších dnech stát.

Počasí chystá v nejbližších dnech pro motoristy nemilé překvapení. Víte, co vše se může vašemu autu v takových mrazech přihodit?

Motor

"Pokud má někdo v autě slabší nemrznoucí směs, nebo jí nemá vůbec, může dojít při takto nízkých teplotách k prasknutí chladiče, v horším případě i bloku motoru,“ varuje vedoucí servisu autosalonu Klokočka Tomáš Jelínek.

"S mrazem také souvisí nefunkčnost stěračů, roztržení nádobky na vodu do ostřikovačů a podobně,“ dodává.

Baterie

"Pokud je baterie nová, měla by i takto silné mrazy vydržet. Může se ale stát, že bude startér zmrzlý, čím bude baterie více namáhána a vozidlo může mít problém s nastartováním,“ připomíná Jelínek.

"V minus dvaceti budou mít problémy hlavně staré baterie. Je proto dobré zkontrolovat vodu a nechat baterii nabít,“ radí.

"Zamrzlá“ nafta

"Problém s palivem v dvacetistupňových mrazech mohou mít hlavně naftové motory, protože u nafty dochází spolu s mrazem k jejímu rosolovatění. U benzínových motorů je riziko menší,“ říká Jelínek.

Ředitel pro jakost paliv společnosti Benzina Václav Loula upřesnil, že podle platných českých norem by měla nafta prodávaná na českých čerpacích stanicích vydržet do -20 stupňů.

"Pokud budou teploty ještě nižší, je dobré přidávat do nafty nemrznoucí přísady, jakými jsou aditiva. Ty rosolovatění nafty zabraňují,“ vysvětluje Loula.

RADY NAKONEC


1. Použijte nemrznoucí směs do motoru a ostřikovačů na teploty  -30 stupňů

2. Zkontrolujte starou baterii, případně raději kupte novou.

3. Přidejte do paliva (pokud jde o naftu) tzv. aditivum – přípravek proti rosolovatění nafty

4. Při startování v enormně nízkých teplotách jsou všechny kapaliny v autě zmrzlé. Je proto dobré nastartovat auto se sešlápnutým spojkovým pedálem a po startu nechat motor běžet na volnoběh aspoň 3-4 minuty.

5. Nejen při vysokých mrazech, ale po celé zimní období se vyplatí mít na autě zimní gumy.

Zdroj: tn.cz

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel nula a osm