Kamiony a hora tupců za volantem....

Napsal Truck.bloger.cz (») 21. 9. 2012 v kategorii MKD, přečteno: 6447×
foto-k_2.jpg

Prima článek....

Česká kalamita. Kamiony a hora tupců za volantem ….

Nedá mi to a prostě musím reagovat na článek pana Miloslava Lubase http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/m ... emid=11589.
V jednom má pan Lubas pravdu. Myslím že si to ani neuvědomuje, ale přesně popsal problém dnešní autodopravy. Řidiče popisuje jako bodrého strejdu, což se dá volně přeložit jako blbce se zbytky selského rozumu. Jeho zaměstnavatele nazval přímo blbcem a sadistou. To ale není až tak přesné, blbec a sadista to určitě nebude, naopak je to velmi mazaný pán.
Zpátky k řidiči. Vraťme se o několik let nazpátek, kdy bylo povolání řidiče kamionu postaveno trochu výše ve společenském žebříčku a každý „kamioňák“ byl obdivován za svou těžkou a poctivou práci. Profík, který byl hrdý na své povolání a hrdě se k němu hlásil. Profík, který se snažil být spravedlivý a poctivý. Profík, který žil svou prací a svým kamionem. Profík, který soutěžil o titul „Milion kilometrů bez nehody“ a podobné akce mu byly výzvou a případné získání odznaku větší pochvalou jeho práce než nějaká ta koruna navíc k výplatě. Zní to jako pohádka či sci-fi, takový býval nezkažený svět nákladní autodopravy. Tito lidé už dávno neřídí své kamiony. Pokud nejsou v důchodu, odešli z této profese se znechucením do jiných oborů.
Takových článků jako napsal pan Lubas bude pořád jen přibývat. Zvykněte si. Zvykněte si na rozsekané kamiony za jakéhokoliv počasí. Zvykněte si na opilé řidiče. Zvykněte si na nevyspalé řidiče, kteří jedou 30 hodin bez přestávky. Zvykněte si na přeložené kamiony o několik desítek tun. Zvykněte si na páchnoucí individua ve vytahaných teplácích blokující silnici vysypaným nákladem. Lepší to už nebude.
Proč k tomu došlo? Profesionální řidiči jsou nepohodlní a jsou takřka vyhnáni z kabin tahačů. Proč? Profesionál chce dodržovat předpisy, nařízení a zákony. Profesionál chce včas výplatu, diety. Profesionál chce dodržovat odpočinky, povolené váhové limity. To se dnes moc nenosí. Profesionál stojí zaměstnavatele peníze. Ne na výplatách a dietách. On totiž méně vydělá. Méně jezdí, méně naloží, méně přiveze a ještě ke všemu chce výplatu oficiálně přiznanou v nějaké rozumné výši. To už je vrchol, co si dnes takový řidič vymyslí.
Kdo tedy jezdí s kamionem? Netroufám to pojmenovat, abych někoho neurazil. Troufnu si to však popsat. Z čista-jasna se rozhodnu, že budu řídit kamion. S přihláškou do autoškoly skočím k doktorce pro potvrzení s balíkem kávy, kde dostanu kontakt na psychologické vyšetření . To zvládnu, maximálně mi někdo poradí, co mám vyplnit do IQ testu. Zajdu potom do autoškoly a zaplatím si kurz v řízení nákladního auta a profesní školení řidiče nákladního auta. Nevím jestli jsem natolik inteligentní, abych složil zkoušky. Podplatím tedy zkušebního komisaře přímo přes instruktora autoškoly. Hurá, mám řidičák. Můžu se jít konečně flákat za volant. Seženu si tedy práci. Po všech těch školeních jsem možná na chvilku přesvědčen o tom, že budu dobrý a profesionální řidič jako byl můj strejda. Při několikátém příjmacím pohovoru vidím zděšení v očích budoucího zaměstnavatele přerušující můj krátký monolog o slušném vše dodržujícím řidiči. Dospívám k názoru, že tudy cesta nevede. Tak trochu slevím ze svých představ. Občas tedy něco poruším, ale jen trochu. Hurá jsem přijat. Jezdím, nespím, jezdím a zase nespím, protože musíš tam přijet včas, jinak se zboří svět atd. Měsíc jezdím a nespím, překládám, plním všemožná přání šéfa. Hurá mám první výplatu. Roztrhnu výplatní pytlíček a nestačím se divit. Za měsíc nevyspání dostanu nádherných a pohádkových 16 000 Kč a aby se neřeklo, výplatní pásku mám napsanou na základní mzdu 8 600 Kč brutto. Super. Ale co, hlavně že mám nový kamion se spoustou světel a krásnou metalízou. Třeba mi příští měsíc přidá. Přidá - práci, tuny, pokuty. Nakonec ještě kopanec do …, když se mi to nelíbí, mám vypadnout. Tak jsem tedy vypadl. Mohl jsem být dobrý řidič, jako můj strejda. Na moje místo se dostal jiný. Bude z něho profesionál? Asi ne, to se totiž dneska nevyplácí.¨
Zvykněme si tedy na řidiče kamionu. Jsou přesně takoví, jaké je chtějí mít majitelé kamionů, zaměstnavatelé. Takže až uvidíte kamion ve škarpě, oddychněte si, že neležíte pod ním. Příště tolik štěstí mít nemusíte. Možná potkáte mého nástupce, který se snaží být dobrým řidičem, více však výhodným zaměstnancem pro šéfa a jeho kreditku.
Omlouvám se všem slušným řidičům, bojujícím své malé soukromé války, kterých jsem se možná trochu dotknul. Každý, kdo se postaví za svá práva si zaslouží obdiv a podporu všech ostatních.

zdroj.portal pro řidiče.eu

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook MySpace Google Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz Jagg.cz Vybrali.sme.sk Del.icio.us

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
snecktom z IP 78.80.248.*** | 4.9.2011 11:51
Jsou tady....ti slušní,profíci za volanty trucků jsou ještě stále tady.Už jich moc není,ale pořád ještě dost.Neplivejte na ně neházejte je do stejného pytle s ostatními..oni to s řidiči osobákú také nedělaji a to je sakra nepoměr...za všechny ty slušné díky.
Truck.bloger.cz | 12.9.2011 11:43
Ano i ti slušní tady stále jsou.
fefe75 z IP 188.175.47.*** | 23.9.2011 20:06
je velký rozdíl mezi slušný a slušný já jsem jezdím jak se má pomáhám druhým na silnici jsem velmi ohleduplný jak k sobě tak k okolí a to z jednoho prostého důvodu chci dovézt kamion náklad a hlavně SEBE v pořádku vrátit domů k rodině
Truck.bloger.cz | 28.9.2011 18:06
Ano máš pravdu je velký rozdíl SLUŠNÝ a tupec za volantem.Bohužel těch tupců je stále čím dál více.Občas bývá povolání "řidič" řešením,jak mít střechu nad hlavou-protože v autě jí,spí,bydlí, mít peníze i cestovat po světě.A v bývalém režimu šel řidiče dělat i "hlupák"který měl jen základní školu a nebo ten co nic neuměl a lenost byla jeho "kámoška"smileVše je jen v lidech -kdo se chce chovat slušně, chová se tak i za volantem-kdo je tupec tak tupcem zůstane až do smrti.Měj se.
Lucie z IP 46.13.56.*** | 1.10.2011 22:53
Já jsem dívka a také jezdím s kamionem... Jezdím pouze o prázdninách na přivydělání na školu. Jezdit kamionem byl vždy můj sen a aspoň částečně se mi splnil. A né jen tím, že mohu jezdit, ale i tím, že už několikáté prázdniny jezdím a bez nehody a všude včas smile
Habásko z IP 90.176.5.*** | 12.4.2012 23:39
No já nevím Děvče, ale to co píšeš se mi nezdá. Potakové době bych měl obavy si sednout za volant a jen tak vyrazit do zahraničí. A to mám zasebou 37 roků ježdění. Ten kolega co psal ten článek měl pravdu, že pro mladé je to ze začátku jen hurá do světa, ale ten ti pořádně napráská. Jen sbírej zkušenosti dál.
nezalezi z IP 78.45.205.*** | 28.7.2012 21:32
jo panove ja sem jezdil 25let po svete a reknu vam to co delaji nasi ridici osobaku to sem nikde nezazil a zvlaste ti sprazkou espezetkou tak ti co tu karu tahnou dal preji hodne kilometru bez karambolu a pevne nervy

smilesmilesmile
Jarin z IP 88.100.69.*** | 15.9.2012 23:27
Zdravim všechny DOBRÝ TRUCKERY,šoféry s velkym ,,Š" pravdou je že to co se dneska děje na slnicích a dálnicích je HRŮZA,tady je problém v tom že tu vůbec nic nefunguje,zákon je jen slovo o 5-ti písmenech a jeho dodržování je závislý na balíku bankovek od 1000kč vejš,to mi nikdo nevyvrátí.Chtělo by to založit ODBOROVEJ SVAZ NÁKLADNÍ DOPRAVY,KTEREJ BY SE ORIENTOVAL NA PRÁVA ŘIDIČŮ.Protože řidič je dvojí terč,jednak ze strany chlupatejch a z druhý strany jsou tu RÁDOBY špeditéři,dispečeři atd.Já osobně jezdim od svejch 18 let(začínal jsem na tzv.KINDERKAMIONU a do cca 2 let na kamionu jak má bejt) tehdy ještě tak nějak fungovalo ČSAD,jak řikám chce to něco udělat třeba výměnu PAPALÁŠ ZA TRUCKERA a hned by se vidělo
Jarin z IP 88.100.69.*** | 15.9.2012 23:37
Furt tu něco vymejšlej POVINNÉ ŠKOLENÍ,DOPRAVNĚPSYCHOLOGICKÉ TESTY atd.Ale co ty Čů...v těch krabičkách na 4 kolech,těch se to netýká a přitom ONI působí největší kolize a problémy na vozovkách,18-ti letej cucák,kterej nějakym způsobem příjde k ř.p.skupiny,,B"-amatér dostane škatulku od fotřika a machruje před buchtama,NENI NÁHODOU DVOJÍ METR?

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a tři